Grammis 09

Om knappt tre timmar börjar Grammisgalan 2009, och jag kommer naturligtvis att sitta klistrad framför teverutan. Klockat tjugo på TV4 alltså, om du inte vill följa hela spektaklet, före och efter, via webben då förstås. Expressen sänder som bekant intervjuer och mingel med start redan om tio minuter! För mer information om detta, och för att faktiskt kunna kika på det jag nyss pratat om: besök Expressen.se.

Kvällen kommer att bli hemskt spännande, och  framförallt: mycket, mycket, jämn!

Kategorin Årets Album huserar många tunga nomineringar, däribland: Hello Saferide och Anna Ternheim. Det känns också som om det är någon av dem, alternativt Håkan Hellström, som ror hem priset. Inte mig emot. Alla tre har under 2008, med sina fenomenala More Modern Short Stories From Hello SaferideLeaving On A Mayday respektive För Sent För Edelweiss - visat att de tillhör sveriges, allt växande, pop-elit.

MTV-priset för Årets Bästa Video kan mycket väl tilldelas Marcus Engstrand för hans förträffliga arbete med Mando Diao's Never Seen the Light of Day.

Jag önskade att jag kunde sitta här och gissa artister ändå fram tills dess att galan faktiskt börjar på riktigt. Jag har dock en blogg att bygga upp, så ni får ursäkta. Jag kan iallafall lova att jag kommer att utvärdera galan i morgon kväll. Hejpåher!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad jag vet är åtminstonde att Kent kommer bli årets grupp :)

2009-01-07 @ 19:12:10
Postat av: Ebba

Jag ser fram emot din utvärdering, men jag ser också fram emot att EMD uppträder!!

2009-01-07 @ 19:14:02
Postat av: Tobias

Kent har blivit utsedda till årets grupp innan, men vad jag har märkt har dem inte vart lika aktiva i år som andra år.



Jag blir dock väldigt sugen på att se In Flames på scenen, även fast det inte är typiskt för Grammis galan!

2009-01-07 @ 19:22:08
Postat av: Linus

Kul att för en gång skull någon som kan musik gör en musikblogg ! Ser fram emot att fortsätta läsa på detta framtida musikforum 8-) / Musiktoke

2009-01-07 @ 19:22:21
URL: http://linusjunefelt.blogg.se/
Postat av: Anonym

personligen så hoppas jag att "årets album" går till krunegård, men vi får se vad resten tycker...

2009-01-07 @ 20:05:39
Postat av: Lovisa

manne, manne, manne. den här bloggen blir stor, det känner jag på mig! och så måste du ju absolut referera galan sen, med allt finfint vi kommenterade med sms kanske... och glöm inte, KERSTIN DELLERT FOR THE WIN!!!

2009-01-08 @ 17:45:02
URL: http://lovisasblogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0