Ett Livsverk

Att starta upp Mannolitos Musikblogg kan vara bland det bästa jag gjort den senaste tiden. Helt klart. Även då jag tyvärr inte har möjligheten att viga all min lediga tid åt att tippsa er om förstklassig svensk musik - har jag trots allt lyckats samla ihop ett knippe intressanta intervjuer och ett låtarkiv som ger mersmak. Nedan kan ni kika på de intervjuer som hittills genomförts: (Hint: Bilderna är klickbara).

 
       Shotgun Crackers        Thomas Denver Johnsson              Jonna Lee
 
         The Federales                Kristoffer Hedberg

Jag har tidigare recenserat spel åt projektet spelsinne.net - och började i februari även att recensera skivor här på siten. För tillfället finns endast ett album recenserat; fler är dock på väg!


 Ett Helt Vanligt Ögonblick

Låtarkivet på Mannolitos Musikblogg utökas titt som tätt. Så här om dagarna kan alla dessa låtar laddas ned - naturligtvis med gott samvete - helt gratis:

Lasse Lindh - Jag Ska Slåss I Dina Kvarter
Billie the vision & the Dancers - Overdosing With You
Shotgun Crackers - Allt Vad Vi Vill Ha
Thomas Denver Johnsson - The Border
The Federales - You Are
Jonna Lee - Human
Kent - På Drift?
Kristoffer Hedberg - Nyanser Av Grått
Lasse Lindh - Utan Dina Andetag
Billie the vision & the Dancers - I Miss You
Winter Took His Life - Oh
Shotgun Crackers - Trevor

Jag hoppas att ni håller till godo med detta tills dess att jag återvänder; från en vecka i de svenska fjällen. Redan nu kan jag avslöja att jag har ett par fenomenala band i sikte. Med andra ord: Vårkanten kommer inte att gå innehållslös förbi!

/Manne 

Kommentarer
Postat av: Terése Hilmersson

Hej sötnos! Du, kunde du lägga ut datum och plats för lite bra konserter, och på vilken sida man kan köpa biljetter? Du vet ju att jag är värdelös på datorer och sökningar så:P Men du, om du ska på någon konsert och vill ha sällskap så säg till, kan vara kul att träffas lite=) <3

2009-03-06 @ 20:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0